1393-10-22 08:58
1850
0
8756
در نشست علمای سنی و شیعه استان مطرح شد؛

آخوند میرابی: «وحدت» تا قیام قیامت در امت اسلامی عزیز و محترم خواهد بود/ آخوند سلاق: اهل سنت مذهب شیعه را به رسمیت می شناسند/ آخوند بلفکه: علمای سنی به تقریب مذاهب و مشارکت قوی اعتقاد دارند

نشست علمای سنی و شیعه استان گلستان به همت دبیرخانه ستاد استان های مرزی کشور در دانشگاه پیام نور گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از «دانشجو سلام»؛ نشست مشترک علمای شیعه و سنی استان گلستان به همت دبیرخانه ستاد 16 استان مرزی کشور شب گذشته در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.

«وحدت» تا قیام قیامت در امت اسلامی عزیز و محترم خواهد بود

آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت قره تپه استان گلستان در این نشست گفت: هفته وحدت یادگار امام خمینی (ره) است که نه مختص یک هفته بلکه همیشه و تا قیام قیامت در میان امت اسلامی عزیز و محترم خواهد بود.

وی افزود: استان گلستان نماد وحدت در کشور است چرا که شیعه و سنی در این استان هم یکدیگر را به خوبی شناخته اند و هم دشمن و دسیسه های آن را درک کرده اند و خوب دریافته اند که باید با تحکیم وحدت نیرنگ های دشمن را بسوزانند و اشتراکات خود را برجسته کنند.

آخودن میرابی وحدت را به مثابه درختی خواند که کربن دشمن را جذب و اکسیژن اهل بیت را بیرون می دهد و تصریح کرد: اهل بیت رسول الله (ص) مهم ترین مغناطیس حفظ وحدت هستند.

امام جمعه اهل سنت قره تپه با اشاره به یک ضرب المثل ترکمنی، متذکر شد: قلب ما باید در مقابل دشمن و حربه های تفرقه انگیزانه او مانند سنگ باشد و در درون خودمان و دی مواجهه با مذاهب اسلامی نرم و لطیف باشیم.

اهل سنت مذهب شیعه را به رسمیت می شناسند

در ادامه آخوند بایرام سلاق امام جماعت اهل سنت روستای سلاق نیز عنوان داشت: افتراق میان امت واحد اسلامی موجب سوء استفاده دشمن می شود و ما باید با توجه به آیه شریفه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" وحدت خود را حفظ کنیم تا اسیر دشمنی دشمنان نشویم.

وی گروه های تکفیری و وهابی مانند داعش را گروه های ضد دین و ضد رسول الله خواند و ابراز داشت: گروه های تکفیری با استفاده از اختلافات کوچک مذهبی که آن نیز مربوط به فروع دین است می خواهند بر کل امت اسلامی حکومت کنند.

آخوند سلاق تصریح کرد: جوانان ما از دین خود بی اطلاع هستند و لازم است که آنان را آگاه کنیم تا به لزوم حفظ وحدت بین شیعه و سنی پی ببرند.

امام جماعت سلاق با اشاره به روایت پیامبر گرامی اسلام که فرمودند «حسین منی و انا من حسین»، گفت: اهل تسنن امام حسین (ع) را دوست دارند و برای ایشان عزاداری می کنند و ما و جوانان ما اهل بیت پیامبر را گرامی داشته و مذهب شیعه را به رسمیت می شناسیم.

آخوند سلاق با اشاره به آیه شریفه «اطیعوالله واطیعوالرسول و اولی الامر منکم» بر لزوم پیروی از ولایت فقیه تأکید کرد و ابراز داشت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری شیعه و سنی باید به یکدیگر احترام گذاشته و حق توهین به مقدسات یکدیگر را ندارند؛ ما باید بر اساس منویات ولایت مطلقه فقیه جلوی رسوخ داعش و گروه های تکفیری در میان جوانان را بگیریم.

علمای سنی به تقریب مذاهب و مشارکت قوی اعتقاد دارند

آخوند داوود بلفکه، امام جماعت و مدرس حوزه علمیه اهل سنت بندرترکمن نیز اظهار داشت: علمای اهل سنت همگی به مشارکت قوی و تقریب مذاهب و لزوم حفظ وحدت معتقد هستند اما القائات منفی دشمن موجب برخی عوام زدگی در میان مردم ما شده است که علما را مجاب می کند جهت حفظ پایگاه های مردمی در جلسات این چنینی شرکت نکنند و این یک معضل جدی است که باید تدبیری اندیشید تا هم مصونیت علمای اهل تسنن حفظ گشته و هم حربه دشمن خنثی شود.

وی تأکید کرد: برخی از اهل سنت گمان می کنند به اهل تشیع احترام بیشتری گذاشته می شود در حالیکه احترام متقابل رعایت می شود و این تفکر و احساس غربت اهل تسنن از القائات منفی دشمنان است که دبیرخانه ستاد استان های مرزی می تواند این مشکل را از بین برده و موجب تحکیم وحدت شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.